سفردانشجویان زبان چینی دانشگاه نایروبی در سال سوم و چهارم دوره تحصیلی به کشورچین

دانشگاه نایروبی، دانشگاه معمولی تیانجین چین و مرکز آموزش زبان و همکاری ، توافقنامه ای سه جانبه در مورد برنامه مشترک کارشناسی در آموزش بین المللی چین امضا کرده اند.

دانشگاه نایروبی، دانشگاه معمولی تیانجین چین و مرکز آموزش زبان و همکاری ، توافقنامه ای سه جانبه در مورد برنامه مشترک کارشناسی در آموزش بین المللی چین امضا کرده اند.

بر اساس گزارشی که وب سایت UoN منتشر کرده است، این توافقنامه باعث می شود که دانشجویانی که زبان چینی را در دانشکده آموزش تحصیل می کنند، در سال های سوم و چهارم تحصیلی خود به چین بروند. این قرارداد توسط پروفسور استفان کیاما، معاون سازمان ملل متحد در کنفرانس جهانی زبان چینی در مرکز همایش ملی چین، پکن، در دسامبر سال گذشته امضا شد.

این کنفرانس با موضوع "چینی برای جهان، گشودگی به آینده" برگزار شد و دانشگاهیان برجسته، کارشناسان زبان چینی، مقامات دولتی و مربیان از سراسر جهان برای بحث در مورد نقش زبان چینی گرد هم آمدند. حدود 2000 نماینده چینی و خارجی، مقامات عالی رتبه دولتی، نمایندگان سازمان های بین المللی و روسای مؤسسات زبانی و فرهنگی در این کنفرانس حضور داشتند. این کنفرانس همچنین به عنوان بستری برای ایجاد مشارکت بین UoN و سایر موسسات عمل کرد. این کنفرانس توسط وزارت آموزش چین حمایت شد و توسط مرکز آموزش و همکاری زبان، بنیاد آموزش بین‌المللی چین و انجمن بین‌المللی آموزش زبان چینی برگزار شد.

سایر توافقات با CLEC شامل دانشگاه دولتی باکو آذربایجان با دانشگاه آنهویی - دانشگاه دولتی زبان‌شناسی مینسک بلاروس، با دانشگاه زبان‌های خارجی جیلین- دانشگاه ملک عبدالعزیز، عربستان سعودی، با دانشگاه مینزو - و انجمن مدرسه سه زبانه اندونزی با دانشگاه تیانجین

CLEC گفت: «برنامه مشترک ، به اشتراک گذاری منابع آموزشی و نقاط قوت مکمل در دانشکده و سایر زمینه ها را تسهیل می کند.

این قرارداد نقطه عطف دیگری در ارتقای یادگیری زبان چینی در کنیا است که به همکاری های قبلی بین دانشگاه های کنیا و چین از طریق موسسه کنفوسیوس و همچنین ساخت کارگاه ها و آزمایشگاه های لوبان برای تحقیقات افزوده می شود.

به غیر از همکاری UoN و تیانجین، همکاری بین دانشگاه تایتا تاوتا و موسسه حرفه ای دانگ پینگ چین نیز وجود دارد. دانشگاه اجرتون و دانشگاه کشاورزی نانجینگ؛ دانشگاه ماچاکوس و کالج حرفه ای شهر تیانجین؛ و آکادمی علوم چین و دانشگاه کنیاتا و دانشگاه عادی شاندونگ.

UoN گفت: مشارکت پروفسور کیاما در این کنفرانس نشان دهنده تعهد او به ماندن در خط مقدم پیشرفت های آموزشی چین و پذیرش فرصت ها برای همکاری با موسسات در سراسر جهان است.

وی افزود: «او در مجامع عمومی مختلف شرکت کرد و چگونگی پیشروی مؤسسه کنفوسیوس در دانشگاه نایروبی در توسعه برنامه تربیت معلم تحت دانشکده آموزش و پرورش و دانشکده هنر و علوم اجتماعی را به اشتراک گذاشت.پروفسور همچنین بحثی را با عنوان: توسعه آینده مؤسسه‌های کنفوسیوس: تقویت توسعه مشخصه برای افزایش تأثیر برند مؤسسه کنفوسیوس مدیریت کرد و تأکید کرد که بومی‌سازی یک عامل کلیدی در توسعه مؤسسه‌های کنفوسیوس است.

CIUON از زمان آغاز به کار خود در 19 دسامبر 2005 در آموزش زبان چینی سرآمد بوده است.

در طول کنفرانس، مرکز آزمون برجسته HSK 2023 به دلیل یکی از بهترین مراکز امتحانی (HSK، HSKK، YCT) برای سال 2023 به آن تعلق گرفت. در این سال، CIUON شروع به ارائه آزمون بین‌المللی گواهینامه معلمان زبان چینی کرد.با برنامه درسی جدید مبتنی بر شایستگی (CBC) که زبان چینی را از کلاس چهارم در سال 2019 معرفی کرد، پروفسور کیاما بر نیاز به آموزش معلمان محلی برای تحقیق و توسعه مواد آموزشی بومی سازی شده برای به فعلیت رساندن کامل آموزش زبان چینی تاکید نمود.

 

منبع:

 

1. https://thebrief.co.ke/news/uon-tianjin-normal-university-clec-sign-tripartite-deal-to-promote-chinese-language/

2. https://uonbi.ac.ke/news/uon-vice-chancellor-attends-world-chinese-language-conference-beijing

کد خبر 18228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =